Kundeservice: Her får du altid fat på dit teleselskab

|Posted by | Alle opslag, Bredbånd, Mobilabonnement
Tags: , , ,

kundeserviceDer er ikke den person, som ikke har haft problemer med telefonen eller internettet. Der er desværre ligeledes utallige personer, der har siddet hjælpeløse tilbage, fordi kundeservicen hos flere teleselskaber havde lukket. Er du en af dem?

Når du ikke kan få fat på kundeservice hos dit teleselskab, kan et lille problem lige pludselig vokse sig stort, og nye problemer kan dukke op grundet manglende handling. Alle kender frustrationen med at vente i kundeservicekøen. Hvis du slet ikke kan komme i kontakt med dem, der kan hjælpe dig, vokser disse frustrationer voldsomt. Og hvem ønsker det? Der er stor forskel på, hvornår mobil- og bredbåndsselskabers service har åbent. Dette kan for mange spille en stor rolle i valget af teleløsning, og derfor har vi valgt at undersøge de forskellige selskabers åbningstider.

Den mest tilgængelige kundeservice blandt teleselskaber

En ting er, at skulle vente fra klokken 17 til klokken 8 dagen efter, hvor kundeservice åbner, for at få svar på sine spørgsmål. Står man til gengæld med mobilabonnement- eller bredbåndsproblemer i weekenden, kan du risikere at skulle vente flere dage på at få hjælp.

Vi har undersøgt, hvor mange timer om ugen de forskellige teleselskaber egentlig har åbent i deres kundeservice funktion.
Udgangspunktet for undersøgelsen er den oplyste åbningstid på telefonlinjen på selskabernes hjemmeside. Den åbningstid, der er skrevet ind i nedenstående tabel er et udtryk for den hyppigste åbningstid, idet nogle selskaber lukker tidligere om fredagen eller senere om torsdagen.

Mest tilgængelige kundeservice
Selskab Åbningstid for kundeservice (Hverdag) Åbningstid for kundeservice (Weekend) Timer åbent om ugen Note
Telenor-logo  7-23  7-23 112
dansk-net-logo  8-20 Lukket  60 Lukket 0.5 time onsdag
ok-mobil-logo  8-20 Lukket 60
Greenspeak-logo  8-20  Lukket 60
duka-logo  9-20  9-15  58 Pause på 30 minutter hver dag og lukket søndag
stofa-logo 8-19  Lukket 55
telmore-logo  8.30-18 Lukket 47,5
altibox-logo 8.30-18  Lukket 47,5
YouSee  8-17.30 Lukket 46,5  Fredag lukker de 16.30
coop-mobil-logo  8-17  Lukket 45
happii-mobil-logo  8-17  Lukket 45
 unotel-logo 8-17  Lukket 45
 nettalk-logo  8-17 Lukket 45
plenti-logo 9-17  11-15 43 Lukker 1 time tidligere fredag og lukket søndag
3-logo 9-17 Lukket 40,5 Lukker 1 time senere mandag og 0,5 time tidligere fredag
 Telia-logo  9-17  Lukket 40
 lebara-logo  9-17 Lukket  40
Boxer-logo  9-17  Lukket  40
 dlg-tele-logo 8-16 Lukket  40
 CBB-logo 8.30-16 Lukket  37,5
net1-logo  9-16.30 Lukket 36 Lukker 1.5 time tidligere fredag
kviknet-logo  12-18 12-15 36
 Fullrate-logo  9-16  Lukket 35
 Bolig:net Logo  9-11 og 15-20 Lukket  35
 Call-me-logo 9-16  Lukket  30  Lukker 4 timer tidligere onsdag og 1 time tidligere fredag
oister-logo 10-16  Lukket  30
 Greentel-logo 9-15  Lukket  29,65 Lukker 1 time senere tirsdag, 2 timer senere torsdag og pause på 40 minutter
 gladmobil-logo  9-15 Lukket 29,65 Lukker 1 time senere tirsdag, 2 timer senere torsdag og pause på 40 minutter
 providers_150x72_waoo 9-15  Lukket 29,65  Gælder kun mobil – Lukker 1 time senere tirsdag, 2 timer senere torsdag og pause på 40 minutter
 Hiper-logo  10-15  Lukket  25
Tal indhentet 13. November, 2017

 

Telenors kundeservice slår konkurrenterne med længder

Som det fremgår af tabellen, er Telenors kundeservice klart den mest tilgængelige på telemarkedet. De har således åbent hele 52 timer mere om ugen, end den nærmeste konkurrent har. Telenor er således det tætteste, du kommer på døgnåbent kundeservice. Modsat en stor del af konkurrencen har Telenor også åbent i weekenden – og sågar til klokken 23. Her skal du altså ikke vente flere dage på, at de åbner igen, hvilket i høj grad er ideelt, hvis du står med et problem, der haster eller har stor betydning.

Kundeservice hos de store selskaber er i toppen, men overhales indenom

Større teleselskaber som YouSee, Telmore og Stofa følger også godt med i toppen af undersøgelsen, selvom de er langt efter Telenor. Det er da også givet, at etablerede, kendte selskabers kundeservice skal være tilgængelig, da det er et udtryk for gennemsigtighed og kvalitet i et vidst omfang. Mindre selskaber som Duka og Greenspeak ligger imidlertid endnu bedre til, og deres telefonlinje er således oftere til at få fat på.
Bredbåndsselskabet Hiper henvender sig i højere grad til unge, og du skal være opmærksom på, at kanalerne for deres kundeservice også i højere grad er henvendt hertil. Det forklarer også hvorfor deres chatfunktion har åbent tre timer længere end deres telefonlinje. Så det er bestemt ikke fordi, at deres service er utilgængeligt.

Hvad tænker du?

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort. Påkrævede felter er markeret med *