I en ny brancheundersøgelse, Brancheindex Mobil 2016, gennemført af rådgivervirksomheden Loyalty Group, løftes sløret for, hvilke teleselskaber der har det bedste image, og som tilbyder danskerne den bedste kundeservice. Det er derfor blevet tid til at hylde disse virksomheder, der formår at leve op til deres løfter om god kundeservice samt deres evne til at bryde med de gængse fremgangsmåder i en ellers meget homogen branche, hvor pris er et altoverskyggende tema.
Det er dertil blevet vigtigere end nogensinde at kunne konkurrere på andre parametre end pris, idet priserne er presset i bund. Et selskabs image er dertil også blevet vigtigere end nogensinde og yderst væsentligt i forhold til at skabe loyale kunder. Herunder kan du se de selskaber, der har bedst held med at skabe et tilhørsforhold til deres kunder.
Teleselskab med det bedste image og service
Call Me formår at toppe både image og service, men må tage til takke med en 2. og 3. plads indenfor henholdsvis produktkvalitet og værdi for pengene. Det er dog en bemærkelsesværdig god position, Call Me har opnået i deres kunders bevidsthed. Meget af denne goodwill kan dertil tilskrives selskabets succesfulde kampagne “Tal ordentligt”, hvori der sættes fokus på trivsel. Dette fokus virker til at give Call Me en unik tilgang til arbejdet med at styrke selskabets kundeloyalitet. Udover at have et stærkt image og en god servicekvalitet, tilbyder Call Me et af landets bedste børneabonnementer – der faktisk vurderes som landets bedste børneabonnement ifølge Samlino.dk.
Læs resten af analysen her: Her får du landets bedste og billigste børneabonnementer
Teleselskab med den bedste produktkvalitet
Selskabet Telmore er blevet kåret til at have den bedste produktkvalitet. Her er kunderne altså utrolig tilfredse med abonnementernes løfter om hastighed og kvalitet. Dette kan blandt andet forklares ved, at Telmore er koblet på TDC’s stærke mobile netværk, der er blevet kåret til Danmarks bedste netværk ifølge Teknologisk Institut. Du er derfor sikker på, at have en god dækning i størstedelen af Danmark. Telmore er desuden kendt for sine partnerskaber med streamingtjenester såsom HBO Nordic, TV2 Play og Mofibo. Du har altså mulighed for gennem flere af deres abonnementer at få adgang til musiktjenester, lydbøger og tv-streaming. I en tidligere analyse fra Samlino.dk viste det sig ligeledes, at du kan spare op til 4.608 kroner på streamingtjenester ved at vælge et mobilabonnement fra Telmore med Telmore Play.
Læs resten af analysen her: Vælg et mobilabonnement med ekstra fordele – og spar kassen
Teleselskab med mest værdi for pengene
Lavprisselskabet OiSTER er blevet kåret som det mobilselskab, der giver mest værdi for pengene. OiSTER er kendt for sine lave priser på både mobilabonnementer og mobilt bredbånd, og abonnementerne har indtaget flere af førstepladserne i forskellige prissammenligninger. Blandt andet har det vist sig i tidligere analyser foretaget af Samlino.dk, at OiSTER har det billigste børneabonnement og mobile bredbåndsabonnement. Ligeledes har OiSTER nogle af markedets billigste mobilabonnementer i forhold til indholdet af data og tale.
Læs også: Her får du markedets billigste mobile bredbånd
Det er vigtigt at bemærke, at analysen er lavet ud fra subjektive parametre og betragtninger. Det vil derfor være dine behov, der afgører hvilke udbydere, der bør være i din top 3.
En ting er dog sikkert! Udbydere såsom Call Me, Telmore og OiSTER er blandt de mobilselskaber i Danmark, hvor du får mest for dine penge med stor tilfredshed. Derfor vil disse udbydere oftest være et godt valg.
Prisen er stadig en væsentlig faktor
På trods af at faktorer, såsom image og kundeservice, spiller en større rolle for danskernes valg af teleselskab end tidligere, er prisen stadig vigtig. Der kan nemlig være flere hundrede kroner at spare årligt ved at sammenligne mobilabonnementer, eftersom den samme mængde data og tale tilbydes til forskellige priser hos de forskellige teleselskaber. På Samlino.dk vil vi gerne gøre telemarkedet mere gennemsigtigt og hjælpe dig med at spare penge på dit mobilabonnement, uden at du går på kompromis med dine krav til kundeservice og lignende.
Kilde: Loyalty Group, 2.800 respondenter. Tallene er index-tal. De er udregnet på baggrund af syv spørgsmål, som et repræsentativt udsnit af selskabernes kunder har besvaret. Forbrugerne er blevet bedt om at forholde sig til selskabets image, kvaliteten af det produkt, de får leveret og det serviceniveau, de møder, når de har kontakt med selskabet.