5 tips til at vælge det rette mobilabonnement

|Posted by | Aktuelt, Alle opslag, Mobilabonnement, Tips og tricks
Tags: , , , , , , , ,

tips-til-at-vaelge-det-rette-abonnement

Hvad enten du primært bruger din mobiltelefon til at surfe på nettet eller til at ringe i telefon, er der gode chancer for, at du kan spare penge på dit mobilabonnement. Nedenstående er en guide til, hvordan du kan spare penge på telefonregningen uden at lide nogen form for afsavn.

Langt de fleste af os har et mobilabonnementer, men er du sikker på, at du har det billigste og bedste abonnement til dit behov?

En ny undersøgelse foretaget af Samlino.dk, i samarbejde med analyseinstituttet YouGov, viser at hele 27% af Danskerne ikke ved hvor meget data, de har i deres abonnement. Derfor giver vi dig her 5 tips til at vælge det rette mobilabonnement.

Vil du have en billigere mobilabonnement? Vi sammenligner mobilabonnementer fra 30+ selskaber!

1. Udregn dit dataforbrug

Hvor meget bruger du egentlig af data på eksempelvis e-mails og streaming af film og musik? På de fleste teleselskabers hjemmesider kan du udregne dit dataforbrug ved at indtaste antallet af sendte mails samt minutter brugt på streaming af film og musik m.m.

På den måde kan du finde frem til dit reelle dataforbrug, som formentlig vil være lavere, end du går rundt og tror. Du vil nok også blive overrasket over, hvor mange GB data du rent faktisk kan få for under 100 kroner om måneden!

2. Undersøg dit taletidsforbrug

Log på dit nuværende teleselskabs online selvbetjening eller find din seneste telefonregning frem og tjek op på hvor meget du reelt har talt på en måned. Har du talt i telefon seks timer på en måned, er det en god idé at finde et abonnement, der inkluderer netop seks timers tale. Taler du derimod over 20 timer om måneden, så bør du vælge et mobilabonnement med fri tale.

3. Tjek netværksdækningen

Inden du binder dig til et mobilabonnement, bør du tjekke, om det pågældende teleselskab har god netværksdækning, der hvor du bor. Det kan du let tjekke på Samlino.dk, der viser de danske teleselskabers dækningskort.

4. Overvej hvor længe du vil binde dig

Nogle teleselskaber tilbyder mobilabonnementer uden binding, mens andre teleselskaber har en bindingsperiode på op til seks måneder. Skifter du teleselskab inden for bindingsperioden, skal du typisk betale for dit forhenværende mobilabonnement bindingsperioden ud, samtidig med at du betaler for dit nye mobilabonnement.

Hvis der er den mindste mulighed for, at du skifter mobilabonnement efter få måneder, bør du helt holde dig fra et mobilabonnement med binding.

5. Sammenlign data, tale og priser

Inden du lægger dig fast på ét bestemt abonnement, bør du sammenligne de forskellige produkter på markedet, så du finder frem til det rette mobilabonnement for dig. Det vil sige det abonnement, der indeholder den mængde data og tale, du har behov for, til den billigste pris.

I samme omgang bør du overveje, hvorvidt du ønsker eksempelvis en streamingtjeneste eller gratis udlandsopkald inkluderet i dit mobilabonnement. Nogle teleselskaber tilbyder disse ekstra services, fx Telia og Telmore, mens andre ikke gør – prisen varierer naturligvis også derefter.

Sammenlign data, tale og priser nu! Vi sammenligner mobilabonnementer fra 30+ selskaber!